المپیک ۲۰۲۴| عذرخواهی IOC بابت اشتباه فاحش فرانسوی‌ها در مراسم افتتاحیه/ کره‌ای‌ها عصبانی شدند!

10:30 - 06 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۰۸۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
المپیک ۲۰۲۴| عذرخواهی IOC بابت اشتباه فاحش فرانسوی‌ها در مراسم افتتاحیه/ کره‌ای‌ها عصبانی شدند!
کمیته بین‌المللی المپیک بابت اشتباه صورت‌گرفته در معرفی کاروان کره‌جنوبی در مراسم افتتاحیه که خشم اهالی ورزش کره جنوبی را در پی داشت، با انتشار بیانیه‌ای رسمی عذرخواهی کرد.

خبرگزاری میزان - کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) بابت معرفی اشتباه فرانسوی‌ها عذرخواهی کرد. فرانسوی‌ها به جای استفاده از نام کره‌جنوبی برای معرفی این کشور، از عنوان کره‌شمالی در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ استفاده کردند که تعجب همگان را در پی داشت.

در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، کاروان ورزشکاران کشور‌های شرکت‌کننده سوار بر قایق‌هایی در رودخانه سن، به تماشاگران معرفی می‌شدند که هنگام عبور کاروان کره جنوبی، اعلام‌کننده مراسم به اشتباه آن را «کاروان جمهوری دموکراتیک خلق کره» معرفی کرد در حالی که عنوان رسمی کره جنوبی «جمهوری کره» است.

در بیانیه رسمی IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) درباره این اشتباه گفته شده است: ما عمیقاً بابت اشتباه رخ داده در معرفی کاروان کره جنوبی هنگام پخش مراسم افتتاحیه عذرخواهی می‌کنیم.

از آن‌طرف مقامات کره جنوبی اعم از وزیر ورزش این کشور در بیانیه‌ای مراتب تأسف عمیق خود نسبت به این موضوع را ابراز کرده‌اند و از وزارت امورخارجه این کشور خواسته‌اند که اعتراض شدید وزارت ورزش کره‌ای‌ها را به اطلاع مقامات فرانسوی برسانند. جانگ می‌ران معاون وزیر ورزش کره جنوبی از توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درخواست جلسه‌ای فوری برای رسیدگی به این موضوع را داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *